
Landbruksdirektoratet
Landbruksdirektoratet er en organisasjon med tre lokasjoner i Norge, og utstrakt bruk av videomøter. Mellom Oslo, Steinkjer og Alta har video allerede bidratt til store besparelser på reise samtidig som kommunikasjonen blir tettere med gode lyd- og bildeløsninger.
Customer
Landbruksdirektoratet
Area
Politikk
Landbruksdirektoratet
Landbruksdirektoratet er en organisasjon med tre lokasjoner i Norge, og utstrakt bruk av videomøter. Mellom Oslo, Steinkjer og Alta har video allerede bidratt til store besparelser på reise samtidig som kommunikasjonen blir tettere med gode lyd- og bildeløsninger.
Landbruksdirektoratet gir faglige råd, iverksetter landbrukspolitikken og legger til rette for landbruket og matindustrien. De bidrar til å sikre et godt kunnskapsgrunnlag og gir råd om virkemidler innen landbrukspolitikken.
Core AV leverte utstyr til alle Landsbruksdirektoratets lokasjoner i 2019.
I 2022 flyttet Oslo-avdelingen inn i nye lokaler i Valle View i Oslo. Gjennom tiden med pandemi har bruken av videomøter endret seg og blitt enda mer virksomhetskritisk.
I tett samarbeid med kunden ble det derfor besluttet å utruste alle møterommene i Oslo med Teams-sertifiserte løsninger. Skjermer, fester og en del lydutstyr har blitt gjenbrukt.
De større rommene har fått dedikerte Teams Room-løsninger, de fleste med to-skjermsoppsett og to-kameraløsning. Det ene peker mot den som presenterer foran i rommet og følger vedkommende sømløst.
Det andre kameraet peker mot salen og viser publikum med Auto Framing.
Kvalitet på lyden er høyt prioritert og i de største rommene er det benyttet AI-drevne mikrofon- og høyttalerløsninger som gir nær og god lyd ut fra rommene.
I de mindre rommene er det lagt opp til at man kjører videomøter fra egen laptop (BYOT), og "front-of-room" løsninger med kamera, mikrofoner og høyttalere integrert i en planke er valgt ut fra rommenes størrelse.
Det er bygget et videosentrisk møterom for 3-4 personer, som betyr at rommet primært benyttes til videomøter. Dette har gitt en helt egen nærhet og forbedret dialog mellom avdelingene.
Vi har også levert infoskjermløsning, slik at felles intern informasjon kan deles på skjerm i sosiale soner, kjøkken og i de ulike avdelingene og på tvers av kontorene.
Det er implementert bookingskjermer utenfor møterommene for god oversikt over status, enkel booking og ikke minst automatisk fristilling av møter som er booket, men ikke blir noe av.
Kapasitet og funksjonalitet på huset i Oslo har blitt utvidet ved å utstyre en større sosial sone med videoløsning. En stor vegghengt skjerm fungerer som infoskjerm til daglig, samtidig som store møter kan avholdes her med samme brukergrensesnitt og samme høye kvalitet på kamera- og lydløsning.
Det er også levert et mobilt streaming-/opptaksstudio. Dette fungerer helt frittstående for webinarer, presentasjoner og større events, samtidig som det enkelt kan kobles sammen med videoløsningene i sosial sone og i møterommene.